דיטיילינג: מדריך בחלקים / פרק ראשון – מושגים

אני מניח שמרבית הקוראים לא שמעו מעולם את המושג "דיטיילינג" ואלו ששמעו – לא תמיד יודעים במה בדיוק מדובר. פוליש-ווקס למשל הוא מושג נפוץ הרבה יותר, אך דיטייליג הוא בעצם המושג הנכון ו- "פוליש-ווקס" הוא רק חלק מהתחום.
שתף ברשתות החברתיות:
WhatsApp
Facebook
Google+
Telegram
תודה!
שתף ברשתות החברתיות:
WhatsApp
Facebook
Google+
Telegram

אני מניח שמרבית הקוראים לא שמעו מעולם את המושג “דיטיילינג” ואלו ששמעו – לא תמיד יודעים במה בדיוק מדובר. פוליש-ווקס למשל הוא מושג נפוץ הרבה יותר, אך דיטייליג הוא בעצם המושג הנכון ו- “פוליש-ווקס” הוא רק חלק מהתחום.

דיטיילינג | צילום: משה אהרוני
דיטיילינג | צילום: משה אהרוני

דיטיילינג הוא למעשה מושג כללי המסמל טיפוח, תיקון ושמירה על המראה של הרכב שלנו. תחום הדיטיילינג צבר תאוצה רבה בשנים האחרונות בישראל ואנשים רבים מוצאים בתחום עניין רב, החל מחובבים ועד לדיטיילרים מקצועיים שהפכו את התחום לעיסוקם הבלעדי. בין לבין גם כאלו המבקשים לשפר את מראה הרכב שלהם וניגשים לבעלי מקצוע.

נכון להיום, רובו המוחלט של המידע בתחום קיים ברשת, אך בשפה האנגלית. לכן מצאנו לנכון, כאן במגזין, לכתוב מדריך מקיף בעברית שיכלול את מגוון המושגים והטכניקות השונות בעבור אלו המחפשים מידע בנושא – אך נעשה זאת ברמה הראלית בכדי שכל אחד מאיתנו יוכל לדאוג לרכב שלו טוב יותר ובעיקר – יעשה זאת בעצמו. בפרק זה, הראשון בסדרה, נעבור על כמה ממושגי היסוד הבסיסיים ונסביר מה עומד מאחורי הרעיון הכללי.

ואם כך, הרעיון הכללי הוא שמירה על מראה הרכב ואפילו שיפורו אם מדובר על רכב חדש או להבדיל, שיפור מראה הרכב כשמדובר על רכב משומש שכבר איבד את ימי הזוהר שלו בכל הקשור לניקיון וברק.

דיטיילינג הוא בעצם ירידה לפרטים. לנקות את הרכב כך שהוא יהיה נקי אבל לא רק למראית עין – אלא באמת נקי. שהוא יהיה מבריק ונוצץ, אבל גם ישמר כך. תחום הדיטיילינג מתחלק לשני חלקים עיקריים, החלק שעוסק בשמירה וטיפוח והחלק השני שעוסק בתיקון פגמים. השלב הראשון הוא החשוב יותר בעיניי, זאת מכיוון שאין הוא דורש כלים יקרים או ידע נרחב ולכן פונה לקהל רחב יותר של אנשים שרכבם חשוב להם והוא יותר מכלי תחבורה עבורם.

כאמור, בשבועות הקרובים נפרסם כמה וכמה כתבות בנושא, כאשר כל כתבה תעסוק בכמה מושגים חשובים ותסביר איך לעשות את זה נכון מבלי לבזבז כסף מיותר וזמן עבודה יקר.

מילון מושגים בסיסי:

סווירלים – שריטות עדינות בלכה בצורת מערבולות. הן הגורם העיקרי לירידה בברק הרכב ולכן נלמד איך למנוע את היווצרותם וכיצד ניתן להעלים אותם.

צבע ברק ישיר וצבע מטאלי – בגדול, ברק ישיר הוא צבע המורכב מפיגמנט צבע ולכה המעורבבים יחד ומרוססים על שכבת יסוד בעוד צבע מטאלי מורכב מפגמנט צבע המרוסס על שכבת יסוד ועליו מרססים לכה להגנה על הצבע ולברק.

פלסטלינה – לא זו שילדים משחקים איתה בגן אלא כלי ניקוי יעיל. הפלסטלינה סופחת אליה את המזהמים שנדבקו ללכה של הרכב והתוצאה: צבע נקי יותר ועמידות גבוה יותר של חומרי ההגנה שנמרח על הצבע.

פוליש – החצי הראשון בצמד הידוע “פוליש-ווקס”. הורדת שכבה דקה של לכה על מנת לחשוף שכבה מבריקה.

ווקס – חומר הגנה בעל בסיס טבעי לרוב. משמש להגנה ולהגברת הברק של הצבע.

אוטם צבע – מחליפו הסינטטי של הווקס. מתאפיין לרוב בהגנה חזקה יותר ובעמידות גבוהה יותר מווקס מקביל באיכותו, אך לרוב יציג רמת ברק נמוכה יותר משל אותו הווקס.

ציפוי הגנה – האח העמיד יותר של הווקס והאוטם. היתרון: עמידות גבוהה מאוד. החסרון: מצריך עבודת הכנה מושלמת וניסיון רב ליישום נכון.

נוזל דיטיילר – או Quick Detailer באנגלית. חומר וורסאטילי בעל מספר רב של שימושים בתהליכים השונים.

מכונת שטיפה בלחץ (גרניק) – מוציאה מים בלחץ גבוה (לרוב סביב ה- 100 עד 130 באר) ומסייעת רבות בשטיפת הרכב, ביעילות ובחיסכון במים.

בכתבה הבאה נעסוק בבסיס – שטיפה וייבוש נכונים של הרכב תוך שימוש במגוון טכניקות, בהתאם לכלים והאמצעים העומדים לרשותנו. בהמשך כמובן, נעסוק בכל הקשור להגנה והגברת הברק. הכתבה הרביעית בסדרה תעסוק בתיקון פגמים והאחרונה בניקוי ושמירה על פנים הרכב.


שתף ברשתות החברתיות:
WhatsApp
Facebook
Google+
Telegram
תודה!
שתף ברשתות החברתיות:
WhatsApp
Facebook
Google+
Telegram

תכנים נוספים

מוצרים אקראיים מהחנות המקוונת שלנו